اتوبار کاج تهران

باربری ، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه

اتوبار کاج تهران

باربری ، اسباب کشی و بسته بندی اثاثیه

اگر قصد خرید یا اجاره خانه دارید، این راهنما را از دست ندهید

 اگر شما هم جزو آن‌دسته از افرادی هستید که به تازگی به فکر بازسازی خانه کلنگی  یا ساختن زمین متروکتان افتاده‌اید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم ما سعی کردیم در اینجا تمام مواردی که مربوط به مشارکت و ساخت ملک‌های کلنگی است و می‌تواند کمک‌حال شما باشد و از طرفی اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهد، جمع‌آوری کنیم تا در زمان کوتاه‌تر و با اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر تصمیم‌گیری کنید.

  

اولین شروط مشارکت

 برای ساخت‌و‌ساز یک زمین یا یک خانه قدیمی یا ساخت یک خانه کلنگی به صورت مشارکتی به چند نکته مهم باید توجه داشت: فردی را که وکالت ملک یا زمین را به ایشان واگذار می‌کنید حتما باید فردی قابل اطمینان و امین باشد، به این دلیل که این فرد بعد از گرفتن وکالت قدرت این را دارد که از نظر قانونی خود را مالک واقعی بنامد و اما راه‌حل‌ قانونی برای اینکه فرد مذکور نتواند ادعای مالکیت داشته باشد این است که باید 3 دانگ ملک به نام مالک اصلی باشد و بابت 3 دانگ دیگر چک دریافت شود و تا پایان کار چک نزد مالک بماند و ساختمان طبق قرارداد تقسیم شود. 


پس از دادن وکالت به پیمانکار یا (موکل) چند مرحله باید انجام شود که عبارتند از:


الف) اندازه‌گیری متراژ

ب) هماهنگی با شهرداری

ج) بیمه، د) تخریب

ه) ساخت‌و‌ساز



نکات مهم در اندازه‌گیری متراژ


نقشه بکشید


متراژ باید به صورت دقیق توسط مهندسی که می‌خواهد کار نقشه‌کشی را انجام دهد اندازه‌گیری شود و پس از آن ماکت جزئی از کار ساخته شود و تعداد طبقات و متراژ هر طبقه و زیربنا به دست آید. نقشه ساختمان،‌ باید دست مهندسی داده شود که مدرک تحصیلی معتبر داشته باشد که بتواند راه‌اندازی ساخت‌و‌ساز را تصدیق کند، اگر مهندسی که قرار است این قسمت از کار را برعهده بگیرد همان مهندسی باشد که قرار است مرحله ساخت‌و‌ساز را نقشه‌کشی کند بهتر می‌تواند نظریه‌های خود را اعمال کند. بهتر است بدانید که این کار، کار یک مهندس معمار نیست، زیرا مهندس معمار کار نقشه‌کشی طبقات را انجام می‌دهد: مانند قرارگرفتن آشپزخانه، اتاق خواب‌ها و حمام و... پس این مرحله (یعنی اندازه‌گیری متراژ) مرحله مهمی است زیرا طبق آمار از هر 100 نفری که این مرحله را دقیق انجام نمی‌دهند 40 نفر به مشکل برمی‌خورند و کارشان ناقص و ناتمام می‌ماند.



هماهنگی با شهرداری


مراقب شهرداری باشید


در این مرحله مالک باید با شهرداری منطقه مربوطه هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد تا جواز ساخت‌ صادر شود؛ در غیر این صورت پس از مدتی شهرداری جلوی ادامه کار را می‌گیرد، شروع کار بدون جواز شهرداری باعث پیگرد قانونی و جریمه می‌شود، شهرداری منطقه باید با تمام کسانی که در منطقه در حال ساخت‌و‌ساز هستند، مرتبط باشد تا از روند کار آنها مطلع باشد و تحقیقات لازم را به جا آورد تا درصورت وقوع مشکل آن را با سرعت بالا برطرف کند و اما مدارک لازم برای صدور جواز شامل: سند مالکیت، بنچاق، برگه عوارض شهرداری و کارت شناسایی است. در ضمن فرقی ندارد که برای دریافت جواز مالک به شهرداری مراجعه کند یا موکل؛ زیرا شهرداری از هرکدام اسناد خاص خود را دریافت می‌کند. همچنین هزینه‌ای هم که در قبال جواز، تخریب و ساخت باید پرداخته شود بستگی به متراژ ملک دارد. به‌طور مثال، برای یک خانه 100 متری 8 میلیون تومان هزینه باید پرداخت شود و اما خانه‌هایی که دارای بافت بسیار فرسوده‌ای هستند شامل پرداخت این هزینه نمی‌شوند و باید هزینه بیشتری در مرحله تخریب پرداخت کنند.